Wednesday 1 August 2012

It's ALL about Believe

Bismillah.

After EOM selalunya aku dengan upline2 akan sit down and flash back balik kenapa tak ACHIEVE target. So kat sini bukan nak meletakkan kesalahan itu pada orang lain, malah kita akan repair DIRI SENDIRI and set back our target repair balik mana yang tak buat apa semua tu.

Baru2 ni aku check balik apa yang tak kena kalau organisasi aku tak achieve target. So kat sini aku dah jumpa the biggest problem yang ada dalam diri setiap partner2 aku. It's all about BELIEVE. Kejayaan bukanlah sesuatu yang perlu kita banggakan malah kita pandang dari sudut perjalanan kita sebelum capai kepuncak kejayaan itu. Kalau kita JATUH mesti ada sebabnya. Jadi jangan lah mudah give up malah kita kena teruskan usaha sebab ditengah2 kita berusaha semula kita akan jumpa jawabpan kenapa perkara yang lepas itu terjadi semuanya ada hikmah. ALLAH lebih tahu apa yang baik untuk diri kita yang penting kita punya BELIEVE pada ALLAH. Setiap kejayaan itu kerana keizinan ALLAH, jika kita kuat dan meletakkan keyakinan kepada ALLAH insyallah journey kita akan semakin mudah. Journey adalah perkara yang paling penting untuk mengajar diri kita menjadi HUMBLE.

So hargai diri anda, hargai usaha anda,hargai setiap masa hari demi hari yang anda lalui, masyallah tak akan menyesal. Malah bila orang tahu JOURNEY kita akan menjadikan semangat untuk diri mereka.Memang bila kita set target tu macam2 yang akan berlaku yang penting sekarang ni adakah kita percaya dengan diri kita yang kita akan terus lakukan, akan nak STOP...???? fikir dalam2......



Kita kena ingat balik dalam training selalu dorg ckp, kita impikan RM10,000 dan lebih tapi kalau 1 masalah yang datang nak menguji ketahanan diri kita akan kita dah GIVE UP..???? fikir dalam2....
Semua orang tak perfect tapi berlajar mcm mana nak mengatasi setiap kelemahan kita. Dalam event herbalife pon selalu dorg ingatkan kalau kita DOWN, kena anta diri sendiri masuk dlm training dan bergaul balik dengan org2 yang positive. Kalau duduk rumah apa pun tak akan mengubah diri kita. EVENT demi event jangan pernah SKIP sebab org yang berjaya dorg x pilih2 EVENT pun. Sape yang pilih2 event maknanya korg delay korg punya kejayaan yang BESAR nak dtg kat diri korg....fikir dalam2.......

Aku pun tengah berlajar lagi, 7 bulan perjalanan dalam business masih tak cukup lagi pengalaman dan aku always ingatkan diri sendiri mcm2 lagi perkara yang akan berlaku cuma adakah aku sanggup memikul KOMITMEN ini...?? aku pun fikir dalam2 dan decide sebab ini jalan yang terbaik untuk diri aku. Aku dah decide apa yang aku nak sebab tu aku usaha sekeras yang mungkin utk NEXT LEVEL even x capai pun aku akan teruskan lagi sebab kegagalan tu dtg dari dalam diri sendiri. Aku bersyukur banyak dengan org2 herbalife yang muda tapi pemikiran dorg sangat2 matang. Kematangan itu akan berlaku di setiap JOURNEY korg.insyallah.....BELIEVE on that.

Aku nak share kat sini everything start dengan DREAM bila kita ada DREAM,
Kita berkerja untuk DREAM tersebut means kita letak ACTION kat situ,
Bila kita dah ada ACTION kita letak BELIEVE pulak dan yang paling penting ialah ALLAH S.W.T. jangan korang lupakan dalam setiap step2 yang korang amek ok.

moga everything gonna be alright .amin..................




No comments:

Post a Comment