Thursday 9 August 2012

Kisah Kejayaan Omar Isa

Bismillah...

Sudah bersahurkah anda dengan SHAKE hari ni?? Saya sudah dengan SHAKE cappuccino my favorite..
okeh! hari ni aku terpanggil untuk ceritakan mengenai OMAR ISA. Siapa dia eh?????..............



 NAMA OMAR ISA
WORLD TEAM
Berumur 19 tahun 
Background Student Asasi UITM Puncak Alam
 Income RM10,000

 Dahsyatkan income dia tapi umur baru 19 tahun....T_T  adoi malunya..............tapi takapa kalau dia boleh aku pun boleh (sedapkan hati sendiri hihi) kena kerja lagi keras lepas ni. Omar isa ni sangat2 humble but seriously matang gila dari segi pemikiran.

Kata OMAR ISA :

bagi aku, kelajuan bukanlah sesuatu yang aku boleh banggakan tetapi PENGALAMAN dan JOURNEY yang di hadapi oleh seseorang itulah yang sepatutnya.
apa2 hal sekali pun kejayaan tinggi or rendah yang kita ingin capaikan mesti bermula pada diri kita sendiri..komitmen daripada kita datangnya dulu kemudian baru akan di bantu oleh orang sekeliling...

pada bulan 2 lepas. selepas SPECTACULAR.. time tu aku still lagi SUPERVISOR..tapi, time2 supervisor tue lagi..aky dah decide untuk going for GET TEAM for this year...DESIRE mmg kuat beb time tue...SERIOUSLY aku tak main2 ngan aku punya target tue..

then, apa aku buat...aku start buka langkah untuk build my organization...i was like a DUMB yang punya CITA-CITA yang besar gaban.....

- http://omarisa.blogspot.com/


aku cm terpegun dengan kata2 dia sebab sangat2 inspired....wow tak sangka HERBALIFE GEN-H betul2 buat remaja boleh berfikiran jauh mcm OMAR ISA ni. terasa rendahnya diri. kat blog dia aku berlajar satu benda yang aku boleh ringkaskan apa yang OMAR ISA buat untuk berjaya.


1) EVENT
2) DREAM & TARGET
3) ORGANIZATION


EVENT HERBALIFE bukan EVENT biasa2 sebab kalau masuk SUPERVISOR TRAINING, SPECTACULAR, EXTRAVANGANZAor event2 yang cm HOM,STS,MEGA HOM semua tu SPEAKER yang bercakap bertukar2 orang kita tak tahu SPEAKER mana yang boleh menyentuh hati kita, yang boleh membuka minda kita, yang boleh mengubah diri dan pemikiran kita. Macam aku, aku teringat lagi SPEAKER from INDONESIA nama dia aku tak ingat tapi yang pasti JOURNEY diri dia aku ingat sebab dia sangat susah setiap kali nak pergi event dia kena jual baju dia lah, pinjam duit org lah semata2 nak ada duit untuk pergi event. Susah yang dialami sampai kena tidur dekat BUS STOP. aku dengar smpai air mata aku terkeluarlah T_T  terharu dengan pengorbanan yang dia buat tapi dia tak pernah complained pun. Malah JOURNEY dia yang mengubah kehidupan dia.That time dia tanya sape yang belum jadi SUPERVISOR sila tulis di bulan apakah yang kamu mahu jadi SUPERVISOR..


aku pun tulislah.......


siap dengan sign2 lagi..hahahhaha kemudian aku berusaha keras dengan DOWNLINE aku masa tu sebab kitaorg buat berdua. aku betul2 terlupa yang aku tulis DREAM ni..sampailah aku dah habis pakai buku nota ni. aku nak tukar buku nota lain baru aku selak2 than baru aku ingat balik. YA ALLAH betul2 terjadi rupanya..than aku tulis kat buku tu TERMAKBUL AMIN...masyallah besar sungguh nikmat yang ALLAH bagi kita hanya tulis kemudian setiap hari aku berkerja keras, berdoa rupanya betul2 ALLAH bagi kalau kita punya diri betul2 nak...that time juga aku diuji macam2 dugaan..boleh dikatakan SETIAP MALAM menangis tapi aku yakin masa tu ALLAH akan tolong aku tapi before nak dpt sesuatu tu aku akui ALLAH akn menguji diri kita.ALHAMDULILLAH~ ~
Organization pulak aku selalu cakap dengan diri aku, aku nak downline perempuan sebabnya aku pergi mana2 event aku sorang je perempuan yang muda dalam group. Aku nak partner perempuan muda plak. ALLAH kabulkan lagi tanpa aku sedari.


 PARTNER BUSINESS girl yang aku tunggu2

AlHAMDULILLAH dapat lagi satu dream yang aku nak.bersyukur sangat2 walaupun in our JOURNEY mcm2 problem ada tapi aku bersyukur sekurang2 apa yang aku impikan itu terlaksa. Every single problem tu ALLAH nak our relationship tu lebih rapat. Keperitan mengharungi perubahan itu memang akan membawa kemanisannya dikemudian hari. Itu UPLINE aku cakap actly my luvly sister..hehe

so dekat sini dari cerita OMAR ISA tu aku dapat berlajar yang apa2 pun ALLAH tentukan bila keinginan kita itu disertai dengan DOA. Besar betul KUASA ALLAH. ALLAh yang izinkan diri kita bertemu sesama sendiri kerana ALLAH ingin membantu diri kita dan setiap perkara yang terjadi ada hikmahnya yang penting...............

DIRI KITA

This month aku DOAkan

RASHDAN NASARUDDIN & team
- 10,000vp
-Downline naik SUPERVISOR

FARRA DIANA aku DOAkan
-FIRST CUT WORLD TEAM
-Downline naik SUPERVISOR

NUR ALINA aku DOAkan
-SUPERVISOR 
-Naik berat badan

NUR IZZATI aku DOAkan
-SUPERVISOR 
-Turun berat badan

AFIF HIRZI
-FIRST CUT WORLD TEAM
-Jumpa PARTNER FOR BUSINESS

kepada diri sendiri AKU bermohon kepada MU YA ALLAH

3000vp sebab aku nak QUALIFIED:
-WORLD TEAM THIRD CUT
-DREAM TEAM RETREAT 
-PARASOL SECOND CUT
-TEDDY BEAR HERBALIFE
moga berjayalah diri ku serta organisasiku...amin................................



BTW jika sesiapa yang ingin sertai kami dan ingin mengubah kehidupan sila contact kami...









No comments:

Post a Comment