Wednesday 13 March 2013

Berat tak turun??? Stress??

Bismillah...



Stress berat tak turun?? walaupun dah berdiet??.. haa ni tips utk korg sume okeh ;)


 1. PIRAMID MAKANAN 
Anda harus berlajar membuat susunan keperluan makanan anda dalam bentuk piramid makanan. Colourful meal tu bermaksud nasi yang anda makan mesti seimbang ada sayur yang pelbagai dan ikan. Pemakanan yang anda ambil mestilah cukup dan cara yang betul setiap hari ok. Keperluan ini juga bergantung pada setiap individu kerana ia berbeza mengikut keperluan tubuh masing2. So follow piramid makanan ok yang penting berhenti makan sebelum kenyang sebab bagi org2 islam Nabi kita pun ada ajarkan. 


2.PERHATIKAN WARNA
Semasa hendak memilih buah dan sayuran, pilihlah warna yang terang dan kelihatan segar. Elakkan buah dan sayur yang warnanya kelihatan lebam dan suram. Contoh dragon fruit dan buah delima sangat bagus ya.


3.JANGAN LUPAKAN SERAT
Pastikan setiap pengambilan makanan anda mempunyai serat setiap hari. Its not about price but qualiti inside the food. Bukan fikir nak sedap sahaja sekali sekala boleh kita lupakan kalau selalu penyakit akan datang. Pastikan cukup air ok. TIPS nak kira air?? :

setiap 25 kg berat = 1 liter air

so kira berat anda dan tambah lebih 1 liter jika anda seorang yang aktif okeh, dan kepada yang nak lose weight cepat minum air banyak2 okeh



4.RAHSIA IKAN LAUT 
If you in diet process fish oil jangan dilupakan sebab our body also need lemak yang baik. Lemak yang baik juga untuk keperluan badan. Boleh memperolehinya melalui ikan salmon dan tuna. Lemak pada ikan ini juga boleh membantu untuk kesihatan jantung kerana mempunyai sumber protein yang tinggi


5.KHASIAT KACANG SOYA
Amalkan makan  makanan yang berasaskan soya setiap hari kerana ia membantu menurunkan kadar kolesterol dan kalori dalam tubuh selain membantu melindungi anda daripada serangan jantung. 


6.LAKUKAN SENAMAN 
Selain daripada piramid pemakanan yang di atas anda juga disarankan untuk bersenam untuk pengedaran darah yang baik. Tapi kalau badan ada overweight jangan melakukan senaman yang teruk2 sangat diperingkat permulaan sebab bahaya okeh. slow2 insyallah semua boleh sihat dan kurus.


IN HERBALIFE.................

HERBALIFE shake lagi mudah dan everything ada. so mudahkan hidup kita dan cepat. Pilihan yang bijak untuk orang bijak. Pemakanan yang baik bukan hanya untuk tubuh badan kita tapi untuk minda kita. Kurangkan stress anda okeh semua orang boleh sihat, cantik yang penting semua kena start dari perut dan pemakanan dulu okeh. GOOD LUCK ;)


for free evaluation and sample 
ask me how!!!

013 3877298
syibratun 
PERSONAL WELLNESS COACH 


No comments:

Post a Comment