Wednesday 19 June 2013

BELIEVE IN DREAMS, BECAUSE WE HAVE ALLAH.

Bismillah....

Kalau kita dah nampak opportunity tu, Terima kasih kat ALLAH s.w.t sebab everything Allah s.w.t yang takdirkan benda tu kat kita. Kita perlu hargai sebab Allah dengar doa kita dan setiap rintihan kita. Allah nak kita berubah Allah nak kita jadi lebih baik. Jadi start dengan goal diri sendiri and the most important kita bergantung dengan Allah s.w.t 100%. Disetiap rintihan dan usaha kita Allah pasti tolong. janji kita tak give up dengan Allah dan sandarkan 100% dream kita tu kat dye. than take action insyallah menjadi.

                                                 

For those people nak lose weight, kena lah kuat semangat. jangan lah tengok makanan je dah pressure, stress dan finally korang makan. Please remember dan kuatkan semangat dan ingat dream korang nak turun bape kg??? SO SET GOAL pasni bpe kg nak turun okeh. ^-^




For those people yang buat business pulak, remember lah dream korang knape nak buat HERBALIFE ni, bpe income korang nak?? ape level korang nak?? so semua korang yang kena ingat. orang lain tak boleh tolong kita capai dream kita. Hanya kita sahaja boleh capai apa kita nak. That's why kita kena ingat we have ALLAH. 


Bila aku tulis ni, aku seolah2 ingat diri aku sendiri mase aku nak achieve WORLD TEAM, kali ketiga baru berjaya -.-  hehe tapi itu semua experience aku. mana lah tahu dapat downline sebijik perangai macam aku ke kan. so boleh lah share.. hehe.. Aku pun manusia biasa. that time aq down gile sebab dah second card aq fail nak achieve. mental down that time. nages berapa hari dan tak buat pape pun sebab macam dah putus harapan. okeh sangat klakar syibratun!!! HEHE for your information aku pun 3 kali give up in herbalife okeh!!! 3 KALI AKU GIVE UP.!!! 

So dari pengalaman aku tu, aku learn if Allah tak izinkan dan belum ada rezeki mase tu, itu sebab aku tak berjaya. kali ketiga baru tercapai. masyallah kuasa Allah s.w.t masa tu barulah aku nampak apa sebenarnya Allah nak bagi kat aku. Kat dream board aku, aku letak dream nak ade team, nak ada club, nak pergi macau nak happy kan family aku than bersedekah. walaupun kali ke 3 baru aku berjaya next level tapi ALLAH dah bagi aku capai dream2 aku tu mase aku tak achieve next level. aku jew tak nampak. -.- now aku ada club, aku dah travel macau and hong kong, baru2 ni bangkok. bulan puasa tahun lepas aku dah berjaya share rezeki aku ni dengan org yang lebih memerlukan. happy kan parents. aku tak nampak pun benda tu -.- hurmmm.... 

now aku fikir balik, aku dah banyak silap. so now aku dah start repair balik. start semula dengan pemikiran yang lebih positive.  Kat extravaganza president team from indonesia PAK SOLIHIN, dia cakap, be like a SWAN.
 

kalau swan ni tengah berenang dalam air, kita tak nampak pun kaki dia kat dalam air tu mcm mana. kalau ada buaya nak gigit ke hape kita tak boleh nampak. tapi kita hanya nampak swan tu dari atas air sangat cantik dan macam tak ada pape problem. 

so diri kita pun kena transform macam tu, bila kita ada problem pape try solve don't show. try sit down dengan sponsor kita. luahkan dan kalau masalah tu berat doa banyak2 dengan Allah s.w.t mintak permudahkan masalah kita tu dan berikan petunjuk. Nak jadi leader tok lead group bukan senang. everything Allah uji kita adakah kita bersyukur adakah kita akan riak, adakah kita akn sombong. so nak jadi leader kita kena banyak check diri kita sendiri. adakah kita ni bagus sangat nak marah orang ke hape. akhir kata eveything selagi kita masih hidup Allah nak uji kita.

 so akhir kata selagi kita bernama manusia, everything problem kena ingat ALLAH sw.t 

semua cabaran akan ada manis nya di akhir nanti.

No comments:

Post a Comment